TEAM 2017

Mihai Agape

În perioada 30.11 – 03.12.2017 am participat împreună cu 3 membri ai cercului de electronică Conexiuni de la Filiala Orșova—Claudiu, Andrei și Alex—la cea de a XII-a ediție a Concursului Național de Construcții Electronice TEAM, organizat de Palatul Copiilor Botoșani la Hotelul Europa.

Chiar dacă am mers în jur de 15 ore cu trenul, călătoria a fost mai puțin obositoare deoarece la trenul de noapte am avut bilete la cușetă. Joi, 30.11.2017, în jurul orei 8:30 am ajuns la hotelul Europa din Botoșani, unde am fost cazați. Ca și în anii anteriori, condițiile de cazare și masă asigurate de organizatori au fost excelente, ceea ce se explică simplu dacă ne gândim că hotelul Europa are 4 stele.

Deși joi a fost o zi frumoasă, care te îmbia la plimbare, Claudiu, Andrei și Alex au preferat să o petreacă pregătindu-se pentru concursul din ziua următoare, proiectând circuite imprimate pe calculator și rezolvând teste teoretice. În seara zilei de joi, ne-am întâlnit cu coordonatorul concursului, dl prof. Luisian Grigore, care a condus ședința tehnică la care au participat coordonatorii de echipaje.

La fel ca în ultimii ani, am sărbătorit Ziua Națională a României, 1 Decembrie, prin muncă. Între micul dejun și prânz elevii au participat la cele trei probe tradiționale ale concursului: teorie, practică și proiectare manuală a unui circuit imprimat. În acest timp, cadrele didactice au pregătit subiectele pentru proba de proiectare pe calculator. După prânz s-au desfășurat celelalte două probe ale competiției: prezentarea lucrărilor practice și proiectarea pe calculator. Până în jurul orei 22, cadrele didactice din juriu au reușit să termine de evaluat lucrările de la toate probele de concurs.

După o zi de 1 Decembrie istovitoare, ne-am bucurat de surpriza gazdelor, care ne-au pregătit o excursie pentru ziua de sâmbătă. Cu acest prilej am vizitat Muzeul Memorial „George Enescu” din Dorohoi și Cetatea de Scaun a Sucevei. Pe drum ne-am bucurat frumoasele peisaje de iarnă întâlnite.

Sâmbătă seara, după întoarcerea din excursie, au avut loc un concurs de mini sumo și un concurs de micro sumo, organizate de dl Liviu Maftean, de la Palatul Copiilor Suceava. Claudiu a făcut un filmuleț cu câteva din meciurile desfășurate cu acest prilej.

Ne-am despărțit cu greu de colegii din țară, după ce am primit diplomele câștigate de cei trei elevi de la Orșova, care au avut rezultate bune.

Mulțumim și pe această cale organizatorilor—dl Luisian Grigore de la Palatul Copiilor Botoșani și dl Dănuț Hăilă de la Colegiul Tehnic „Gheorghe Asachi” Botoșani—pentru excelentele condiții de cazare, masă, concurs și petrecere a timpului liber, pe care ni le-au asigurat.